אחרי חמישה רגעים אמר לי ליפי: "יבוא לרומא, אני אציגו לפני האפיפיור"

20 בינואר, בתא־הרכבת לפני פלורנץ

בוינא הייתי טרוד מאד עד הרגע האחרון. אחר כך נשמתי לרווחה 24 שעות בוניציא. יום שני שכולו תכלת.

בערב חשתי שעמום ללבוש סמוקינג לכבוד 1.5 האנגלים אשר בגרנד הוטל, ולכן הלכתי אל בית־השכר האוסטרי של בויאר.

בהיכנסי מצאתי חברה יושבת בפינה, ואחד מהם הפנה את ראשו כדי להסתכל בי. לא הכרתיו במבט ראשון. אחר כך בא מלצר ושאלני, אם הנני הרצל מוינא.

כדי לקיים שלוות נפשי היה בדעתי להגיד לא, אך אחר־כך נמלכתי והודיתי.

אז ניגש אל שולחני — הצייר והגרף האפיפיורי ליפי (Lippay).

וכך התחיל ענין, שאולי תוצאותיו תהיינה גדולות.

אחרי חמישה רגעים אמר לי ליפי: "יבוא לרומא, אני אציגו לפני האפיפיור".

ברור שדיבר כך מתוך התפארות.

לא עניתי: "זהו מה שחפצתי לבקשו" אלא: "hö, hö על זה אפשר אולי לדבר".

במשך השנים למדתי לשלוט ברגשותי.

ליפי נשאר ליד שולחני כשעה וחצי, סיפר יותר ויותר על הקשרים שיש לו, כאיש שיכור מקשריו.

ואני היטבתי כל כך להקשיב לדבריו עד שדיבר יותר ויותר. הוא רוצה להביא לידי שלום בין רמפולא ובין אוסטריה, וכסוכן בלתי־רשמי — בין ציר ובין שגריר — הוא הביא אתו לרומא 22 אותות־הצטיינות.

הוא ימסור רק את אלה אשר האפיפיור יסכים להם.

הוא מיודד עם האפיפיור עוד מימי ויניציה.

אשתו של ל. היא בת ויניציה.

הוא בעצמו רוצה להציגני לפני האפיפיור ולהיות המליץ בינינו. עלי רק לשלוח אליו ביום הרביעי (היום) את המברק הזה:

Conte Lippay, pittore di su Sua Santita

Abticamera Vaticana. Pregola insistentemente ottenermi Udiénza presso Santo Padre. Aspetto sua risposta Firenze Grand hotel.

(גרף ליפי, ציָרו של הוד קדושתו. פרוזדור הותיקן. אבקש מאד להשיג לי ראיון אצל האב הקדוש. אחכה לתשובתו פלורנציה גרנד הוטל.)

מברק זה שלחתי הבוקר מבולוניה.

[…]

להשאיר תגובה

