אותי לא רצה קרומר לקבל לפני נסיעתי וערך אלי מכתב קר, שיש עוד לשנות כמה פרטים בתכניתנו לפני שיהא אפשר לקבל אותה

7 באפריל, על הים האדריאטי

בספינה ״בוהמיה״.

פקדתי על גולדסמיד, שאם ייתכן הדבר, יקבל מאת קרומר בתחילה את הזכיון בלי מי־נילוס ויניח את שאלת המים עד שוב סיר ויליאם גרסטין (מאי), כיון שקרומר אינו רוצה לעשות אחרת.

לכשיקבל את הזכיון עליו לנסוע אל לספס[1] לישמעאליה להבטיח את [2]Wharfwall, את תחנת־הרכבת בפורט־סעיד ואת הסיפון האחד למים מתוקים (מפורט־סעיד). לפי שעה אַל יזכיר לגבי אנשי־סואץ את הסיפון של ישמעאליה.

הבוקר מצאתי את המברק של גולדסמיד בברינדיזי:

"היתה לי שיחה עם קרומר. חדשות אין. מעיינים בעניין".

אותי לא רצה קרומר לקבל לפני נסיעתי וערך אלי מכתב קר, שיש עוד לשנות כמה פרטים בתכניתנו לפני שיהא אפשר לקבל אותה.

אני תולה עתה תקוותי בצ׳מברלין, שברצוני לראותו בשבוע הבא. הוא שרוי בריחוק מן הענין, ולכן הוא רואה אותו מעמדה גבוהה יותר. גם אינו מכיר את ערכו של השטח הגדול שאני דורש.

***

[1] פרדיננד דה-לספס, היזם שבנה את תעלת סואץ, נפטר כבר באותן השנים. יתכן שהכוונה היא לנסיעה אל החברה המנהלת את תעלת סואץ.

[2] רציף.

להשאיר תגובה

