דלות הפלחים בצדי הדרך אין לתאר. אני מקבל עלי לשים אל לבי גם את מצב הפלחים, אם אגיע פעם לכוח שלטון.

29 במרץ, קהיר

העורך־דין קרטון די Wiart ביקר אצלי. נתתי לו הוראות. רוצים אנו לותר על המלה צ׳רטר, אך לא על הענין.

דומני, שהבין.

הזכרתי לו את אמרתו של טלירַן[1], כאשר נפוליון נועץ אתו ואת [2]Sieyès על אודות קונסטיטוציה. ״הקונסטיטוציה צריכה להיות קצרה ו…״ אמר Sieyès.

״ומעורפלת״, הוסיף טלירן.

 

הוא סבור, כי ביום השני תהיה תעודת־הזכיון ערוכה בידו.

 

לצהרים הזמנתי לסעודה את סיר ויליאם וילקוקס, בעל תעלת־חדקל. [3]Il faisait le beau, התגנדר בכוחו לנצח את כל הקשיים.

אך אני רוצה לשמור עליו במשחק שלי.

 

בערב נסעתי אל הפירמידות. פגשתי את הלורד קרומר, הצטערתי על שלא נסעתי בכרכרה הדורה, כי אם ירודה.

אך אולי ימצא, כי דוקא בה יש לי מראה איש״״ביזנס״ מובהק.

 

דלות הפלחים בצדי הדרך אין לתאר.

אני מקבל עלי לשים אל לבי גם את מצב הפלחים, אם אגיע פעם לכוח שלטון.

 

שומה עלי להאריך רוח.

***

[1] שארל-מוריס דה טליראן – דיפלומט ושר חוץ צרפתי.

[2] עמנואל ז'וז'ף סיאס – כומר קתולי צרפתי, מהוגי הדעות הבולטים בתקופת המהפכה הצרפתית. כתב מאמר ידוע שכותרתו: "מהו המעמד השלישי.

[3] צרפתית – זה היה יפה.

להשאיר תגובה

