במברק זה עושה רושם בלתי נעים הנוסח הסתום. למי נתונה ״התעודה״? לי, לבנק, לגרינברג או למי ?

26 בפברואר, בלילה

הערב בא המברק המוזר הבא מגרינברג מברינדיזי:

התעודה מסכימה למסור טריטוריה ל-Leith to Check (החברה היהודית המזרחית) על פי הדין־וחשבון של Rabbis וליסד על הקרקעות האלה מוניציפליות. השני היה הברירה בדבר Jam (צ׳רטר). אראה את סנדרסון כדי שהוא יואיל לעשות (refrecutation) אל כולן (ברור, כוהן) לטובתנו. אני חושב לטוב ביותר שאם הוא לא יוכל לצאת את וינא אבוא אליו אחרי ראותי את סנדרסון בשבוע הקרוב. יטלגרף אלי ציוני מה רצונו.

במברק זה עושה רושם בלתי נעים הנוסח הסתום. למי נתונה ״התעודה״? לי, לבנק, לגרינברג או למי ? החברה היהודית המזרחית עדיין אינה קיימת.

מדוע לא בא בכלל תחילה אלי? לפי חשבוני לא יגיע ללונדון בשבת, ואת סנדרסון לא יוכל לראות לפני היום השני.

קמתי לפנות בוקר, משום שמברקו של גרינברג לא נתן לי לישון, ואני מטלגרף אליו: אל גרינברג הנוסע מברינדיזי.

הייתי רוצה לברך, אך איני מבין הכל.

[…]

להשאיר תגובה

