הכל נתמוטט. יש לי רק סיפוק זה, שהנוכלים הצרפתים יפשטו את עורו של התורכי.

14 במרץ, וינא

האויר נתחלף. אנו שקועים שוב בערפל.

[1].Aequam memento rebus in arduis servare mentem

עתון־הערב מאמש של הנ. פר. פר. הביא שתי ידיעות, המספרות לי הרבה,

  1. השולטן ערך שלשום נשף לכבוד קונסטנס וקיבלהו אחר כך לראיון מיוחד. נבל הוא לעולם נבל.

אותו קונסטנס, שהכין לו את העסק של מיטילינה בשם החוב הפעוט לורנדו־טוביני.

  1. השולטן אישר את תכנית Rouvier לאיחוד החובות.

שני הדברים קשורים, כנראה זה בזה, וכן גם עם בואי ולכתי.

ברור כי השולטן ניצל את ביקורי. אני הייתי היהודי שנתבקש לבוא, כדי לרכך את המתחרים האחרים. זממם הצליח.

האסון הוא שמפאת משרתי במערכת ושאלת קיומי לא יכולתי לשהות שם שבועות אחדים, On aurait [2]trouvé!

עכשיו מובן גם הרמז לנסיגה. הכל נתמוטט.

יש לי רק סיפוק זה, שהנוכלים הצרפתים יפשטו את עורו של התורכי.

***

[1] לטינית – זכור, כשנתיב החיים תלול, לשמור על דעתך.

[2] צרפתית – היית מוצא את זה!

להשאיר תגובה

