הוא מכנס בשבילי לשיחה את מועצת המפקחים של יק״א״. על כך הוחלט אחרי שיחה ארוכה, שבה סיפר לי פרטים מענינים אחדים על כספי הירש

16 במרץ, וינא

אתמול שלח גוטמן איש־הפחמים לשאול אותי, אם אקבל הזמנה לישיבת האליאנס.

הלכתי אליו מיד. אמרתי לו: בנימה המרושלת, אשר היא במקומה אצל אנשים כה חסרי־השכלה:

כל השיחה אינה אלא דברים בטלים.

האם רוצים הם להתכונן להגירה הרומנית החדשה? (אך אולי הם רק חוששים מפני פעולתו של ד״ר אליאס במילהויזן נגד האליאנס הכללי).

בקיצור העמדתי פנים כאילו אני מאמין בדבריו. אמרתי: ״אני רואה רק שתי דרכים. או שהוא מזמין את רוטשילד המקומי ועוד שנים שלושה אנשים כאלה למועצה סודית, שבה אני מודיע הכל.

או שהוא מכנס בשבילי לשיחה את מועצת המפקחים של יק״א״.

על כך הוחלט אחרי שיחה ארוכה, שבה סיפר לי פרטים מענינים אחדים על כספי הירש. למשל, בגליציה מעלו פקידי הקרן ברוב הכספים. וכן, כי נרסיס לֶוֶן איננו אלא פקיד, — עם משכורת של 50,000 פרנקים לשנה. וכי ד״ר רפופורט, שהתעשר קודם אצל Länderbank קיבל תואר אצילות בעד גליציזציה של קרן־הירש (צירוף ארבעה נוצרים אל הקורטוריון וכו').

והמצוקה בגליציה היא כשהיתה.

להשאיר תגובה

