אין אני תגר מזרחי במידה מספיקה כדי לאבד את זמני בשתית ספלי־קהוה לאין־מספר

19 בפברואר, בתא־הרכבת בין פיטשטי ובין ?

[…]

מכתב אל ומבירי:

ומבירי bàcsi הטוב שלי!

את השורות האלה אני כותב אליו בתא ה״אורינט־אכספרס״, בדרכי הביתה. לא נתתי לכוהן לעכבני זמן רב ונסעתי כעבור ארבעה ימים, אף־על־פי שהודיע כי הנני אורחו וקיבלני בידידות רבה. אותו עצמו לא ראיתי. דיברתי רק עם באי־כוחו. אך דוקא הראשון שבהם, ידידו של מר, נמנע מלהיוועד עמי, אי־אפשר היה לי כלל לדבר אתו, אף־על־פי שפעמים שלחתי להודיעו, כי רוצה אני לשוחח עמו. מה פשר הדבר? היואיל בטובו [1]bàcsikam לחקור את הדבר? הוא נהג כמעט כשונא! אף את התשורה שהבאתי בשבילו לא יכולתי למסור לו. לגופו של ענין: כוהן נותן מעט מאד ודורש הרבה. אין אני תגר מזרחי במידה מספיקה כדי לאבד את זמני בשתית ספלי־קהוה לאין־מספר. לכן בחרתי לשוב והנני עומד לרשותו, אם יבוא בהצעות נבונות יותר.

[…]

***

[1] הונגרית – דוד (כלומר, קרוב, יקר).

להשאיר תגובה

