רצוני להגיש תשורה קטנה לה. ר. הש. […] נדמה לי כי אין עוד כדוגמתה בתורכיה. זוהי מכונת־כתיבה באותיות תורכיות.

מיום 20 בדצמבר

[…]

מכתב־לוָי אל איברהים.

הוד מעלתו!

הנני מתכבד לצרף בזה מכתב אל ה. ר. השולטן.

ירשה נא לי גם לשאול ממנו עצה.

רצוני להגיש תשורה קטנה לה. ר. הש. איזו הפתעה אשר מקווה אני כי תישר בעיניו, שכן נדמה לי כי אין עוד כדוגמתה בתורכיה. זוהי מכונת־כתיבה באותיות תורכיות. הזמנתיה באמריקה ופרופסור ללשונות־המזרח באוניברסיטה שבניו־יורק מפקח על דיוק התקנת האותיות. הכנתה מורכבת מאד. עוסקים בה זה זמן מה. אך לפי הידיעות האחרונות מתקרבת העבודה אל הגמר, ואני מחכה לבואה בעוד שבועים או שלושה שבועות. אצל הוד מעלתו N… N… Bey יבחנו את המכונה הזאת בפעם הראשונה באירופה. ואחר־כך? היכול אני לשלחה באמצעות הצירות — או אולי רשאי אני להביאה בעצמי ליילדיז־קיוסק?

זוהי העצה אשר אני מבקש. יואל נא לקבל את הבטחת הוקרתי הרבה ואת מסירותי האמתית.

ת. ה.

להשאיר תגובה

