לא ציפיתי כי על יסוד ידיעותי הכלליות יתנו לי כספים. נסעתי לפריז וללונדון כדי להוכיח לשולטן, שהייתי בפריז ובלונדון

25 ביוני, יום שלישי

על מכסה האניה מפולקסטון אל בוּלוֹן

בלונדון עיפתי וגם הייתי מרוגז, אך היום שוב יפה האויר. הים חַלָק. יום אתמול לא היה רע. היתה לי אצל גסטר שיחה ללא תועלת לאלתר עם קלוד מונטיפיורי, ראש המתנגדים. גסטר הוא בשעה זו שוב ״נאמן לממלכה״. קלוד הוא חמור שוטה בעל גינונים אנגליים. אני דיגדגתי אותו על ידי התנגדותי האבירית. אך הוא נבהל מפני וברח, אבל הבטיח, כי ביק״א יבחנו את הצעותי בלי משפט קדום.

משם נסעתי אל ד"ר בויד קַרפֶּנטר, הבישוף מריפון. הוא ואשתו הנבונה היו "חביבים באמת". הבטנו עמוקות איש בעיני רעהו ומצאנו חן זה בעיני זה. הוא העמיד עצמו לגמרי לרשותי כדי לתווך אצל המלך. אמנם, תוך 24 שעות אין להשיג את הראיון. אבל יהא שווה הדבר בעמל נסיעה מיוחדת? ודאי.

בערב הלכתי אל הבנקאי זליגמן, וזה הבטיח את שרותו אצל ״הגדולים״ מונטגיו וכו', כאשר אקבל את הצ׳רטר. הבטחה זו מספיקה לי לפי שעה. עתה על השולטן לתת מענה.

מובן, שלא ציפיתי כי על יסוד ידיעותי הכלליות יתנו לי כספים. נסעתי לפריז וללונדון כדי להוכיח לשולטן, שהייתי בפריז ובלונדון. כל מה שכתבתי לו מלונדון יכולתי להגיד לו עוד בקושטא.

להשאיר תגובה

