נסיעה לתורכיה עלולה להביא עלי סכנות רציניות, גם סכנת־חיים; אין שום ספק בדבר. ובכל זאת, כשאין בא דבר, הרי אני חש אכזבה

24 באפריל

ל״ימים הקרובים״ לא היה שום ערך. אין אני נביא אף לשעות 48. מאום לא בא מקיסר התורכים ומאום לא בא מן הוזיר הגדול באוסטריה.

אלו הם ימים אשר עליהם יאמר: אין חפץ בהם.

אמצעי בדוק ומנוסה: לא לחכות לכלום; שום דבר אינו בא וכו'.

ויש לקבוע, כי להנאתי הפרטית מוטב אם משני הצדדים נעדר כל דבר. מעמדי כיום נעים מאד; המשרה הספרותית בנ. פר. פר., עם משכורתה הטובה, מזכה אותי במעין מנוחה וכבוד, במלחכי־פנכא, בחנפים וכו'.

נסיעה לתורכיה עלולה להביא עלי סכנות רציניות, גם סכנת־חיים; אין שום ספק בדבר.

ובכל זאת, כשאין בא דבר, הרי אני חש אכזבה — שאני משלים עמה רק [1]aequa mente.

***

[1] לטינית – למדי, בערך.

להשאיר תגובה

