המגפה בקושטא גורמת לי דאגה פחות מן העובדה, כי אני מפקיד עצמי ברשותו של שולטן מטורף, שזה עתה שדד את משרדי הדואר האירופיים

8 במאי, לעת ערב

בתחנת Staatsbahn חיכו לי קוקש ומרמורק.

עם קוקש נסעתי העירה. בדרך סיפרתי לו הכל, והוא עורר את השאלה, אם אנו רשאים להשתמש, על יסוד סיכויים קלושים כאלה בסכום של 3000 ל. העומד לרשותנו להשגת ראיון. עניתי כי הועד הפועל צריך להחליט על כך עוד היום, כלומר, שאני אעזוב את כל הענין, אם לא תתקבל החלטה פה אחד.

[…]

לעת ערב היו חברי הועד הפועל בדירתי, השרויה דוקא עכשיו בערבוביה נוראה של ימי־עקירה. בעוד שלושה ימים עלינו לעבור אל הדירה החדשה, ואני אנוס לנסוע ולהניח לאשתי את הדאגות הגדולות־הקטנות האלה.

בישיבת הועד הפועל בעלית ביתי קבעתי עם האדונים את כל ההוראות, שחשבתי עליהן זה כמה חדשים.

פקודות במעטפות חתומות בחותמת נמסרות לידי אלכם, Cowen, כצנלסון, ויש לפתוח אותן רק אחרי אות טלגרפי מאת קוקש. ברנשטין־כהן מוזמן מפריז הנה ללא שום הסבר מפורט. נקבע צופן למבדקים ולהוראות.

אחר כך בא המזכיר רַיך, שנתן את דברת־הכבוד שלו וגלינו לו כמה דברים.

וולפסון טלגרף, שרק בקושי יוכל לנסוע, ושאל אם נסיעתו הכרחית. הייתי עונה לו, כי ישקוט על שמריו. אך נסיעתו אתי יכולה להועיל לביסוס הבנק, ולכן עליו לנסוע. דרשתי ממנו שוב לבוא במברק של זירוז.

אחר כך עזרתי להשכיב את ילדי היקרים, אשר בתום־ילדות, בלי מחשבה על עקירה מדירה לדירה ועל המסע הגדול והקשה של אביהם, חזרו על הלצות־הערב הרגילות ונרדמו בהרגשת־אושר.

אחר כך ביקרתי את הורי, שגם הם עוקרים עתה לדירה חדשה. מי יתן והורי היקרים לא ידעו בדירתם החדשה כל צער, ורק אושר ושמחות יהיו חלקם. מובן, שאיני מספר לאיש, כי נסיעה זו אינה נטולת סכנה. המגפה בקושטא גורמת לי דאגה פחות מן העובדה, כי אני מפקיד עצמי ברשותו של שולטן מטורף, שזה עתה שדד את משרדי הדואר האירופיים.

[…]

להשאיר תגובה

