בימי הקונגרס הייתי אדון. עתה הנני שוב […] משרת

20 בספטמבר, וינא

הנני עתה על פי רוב מחוסר רצון ומרץ עד כדי כך, שאין אני רושם גם מקרים חשובים ומענינים. כמובן, אחר־כך הם נשכחים.

מצבי הוא גם משונה למדי. בימי הקונגרס הייתי אדון. עתה הנני שוב כמו [1] Ruy Blas משרת, ומשרתו של מי. יום־יום אני בא להרצות לפני הראש, האדון ד״ר בכר, שלעתים עינו טובה ולעתים עינו רעה. אני משרתו.

כן הנני מרגיש בכל הנטל של קרבנות־הכסף הגדולים שהקרבתי למען התנועה. עשיתי יותר מדי, ומלבד חוסר־המרץ הנפשי הנני מכיר גם בחולשתי הכלכלית, וכל אלה מקלקלים את מצב־רוחי.

***

[1] גיבור הדרמה של ויקטור הוגו הנקראת בשם זה.

להשאיר תגובה

