הכל משתינים במכנסיים, מאבדים את עשתונותיהם […] אני מחזיר להם אומץ לבם במקצת

5 במאי

קאן התפטר אתמול ועל־ידי כך חלו זעזועים מסוימים בבנק. קיבלתי לידי את השלטון, ובדעתי להשליט סדר.

[…]

11 במאי

זה ימים אחדים נמשך משבר־קאן. קאן התפטר, הוא רוצה להשפיל את הבנק ברבים.

הכל ([1]machen in die Hosen) מאבדים עשתונותיהם, גם וולפסון. [2] Je leur remets du Coeur au ventre (אני מחזיר להם אומץ לבם במקצת). אתמול מיניתי את יורק־שטינר למפקח הבנק.

הוא העמיד פנים כאילו הוצעו לו שלושה מקומות־עבודה אחרים. אני פסקתי לו קצרות: ״תוכל לקבל הצעה ממני, רק אם הנך חפשי. שאם לאו תגיד אחרי־כן כי הפסדת בגללי מקום־עבודה מסויים.״

״אני חייב, איפוא, לרעוב ללחם?״ — התרתח.

לבסוף הצלחתי בכל זאת לשכנע אותו.

חומר קשה, היהודים.

 

15 במאי

סוף־סוף, אי־אפשר היה לא למנות את שטיינר.

הוא השים עצמו יותר מדי כ״מושיע הבנק״ עוד בטרם עשה דבר־מה, והוועד הפועל ראה סכנה להתחייב כלפיו ב״רחשי תודה לעולם״.

התפטרותו של קאן חוללה סערה בלתי נעימה. הוא רצה להפחידנו על־ידי האיום בדממה שיפרסם את ״נימוקי ההתפטרות״. כיון שההתפטרות נתקבלה בדממה, נקם את נקמתו והקים שאון רב. הכל נבהלו, אך אני ממשיך לנהל בשלווה את ספינתנו.

לוריא מפיץ חוזר ״סודי״, שהוא כמעט נבזה. התשובה, שאני נותן עליו, תישאר בשביל העתיד בתוך הניירות הרשמיים של משרד הקונגרס.

***

[1] גרמנית – משתינים במכנסיים.

[2] צרפתית – אני משבח את האומץ שלהם.

להשאיר תגובה

