אם אין זו תחבולה כדי להשיג ממני כסף ורצון לקבל איזו מתת ולהשתיק אותי, הרי זה צעד כביר

8 בדצמבר, וינא

[…]

שלשום בא המכתב הזה מאת …Mois Federhalter C:

אדוני, בשטוטגרט נוסדה חברה, שבשבילה חתמו המלך והמלכה של וירטמבורג על החלק הגדול ביותר, חברה בעלת הון של 500 אלף מרק מוקדשת לישוב חקלאי של גרמנים בארץ ישראל. עובדה זו נתנה דחיפה עצומה לעניננו.

אני מבקש מכ' להיות מוכן, על־פי מברק שיקבל ממני, לבוא הנה. כי ה. מ. יהא נוטה לקבלו לראיון.

המשא־והמתן התקדם כל-כך לטובתו, שדי יהיה אם אטלגרף: "יסע מיד", והוא יתקבל תיכף אחרי בואו.

איני יכול למסור לו את הפרטים של העבודה הענקית, אשר נעשתה במשך החודש האחרון, אך יכול אני להבטיחו שהתוצאה היתה ותהיה מעשית. יואיל נא לשמור בסוד כל מה שנאמר פה ולקבל את רחשי הוקרתי.

C…

 

אם אין זו תחבולה כדי להשיג ממני כסף ורצון לקבל איזו מתת ולהשתיק אותי, הרי זה צעד כביר.

אין הדבר רחוק לגמרי מן המציאות. זימנס מן הדויטשה בנק שוהה בקושטא בענין מסילת־הברזל הבגדדית. סכינו תקועה בלוע התורכים. גרמניה מתקדמת בצעדים כבירים במזרח. אך התועלת הנובעת מזה לשולטן היא בעלת אופי מופשט לגמרי. גביעי חרסינה, לחיצת־יד, אורדן, מברקים — זה הכל. מסע הצלב של גרמניה לובש צורה של בנין מסלות־ברזל ומהתלות דומות. אך בינתים מתחילים התורכים להבין את הנעשה. ואולי אף עשה הציר קונסטנס את אשר בידו כדי לעורר חשד כלפי גרמניה.

ואולי אין אני נקרא אלא כדי לסייע להשיג יותר מאת זימנס. נותנים לי את התפקיד של יהודי, שמאיימים על אחרים, כי יגמרו את העסק אתו.

[…]

להשאיר תגובה

