והנה נוסד סוף־סוף הבנק

4 ביולי

 [1] Bad Nauheim

שבתי מלונדון.

והנה נוסד סוף־סוף הבנק.

באתי ללונדון ב־25 בערב עם וולפסון. בסלון Cecil המתינו לי די־האז ושני אדונים מן הפידריישון. הם ביקשו לתרגם את נאומי, שעדיין לא היה מוכן אתי. כתבתי עד 1 וחצי בלילה, והורדתי להם למטה עלים־עלים.

למחרת הבוקר נסעתי עם וולפסון אל משרד הבנק. ואח״כ אל אולם ס״ט מרטין לועידת הסתדרות הציונים הארצית האנגלית. אני דיברתי בשבחה של ההסתדרות, שיהודי רוסיה באיסטאנד נלחמים בה. לבנטויץ׳ הסברתי, שביום ה׳, 29 ביולי, יש לגשת, ויהי מה, להקצבה (Allotment). הוא הניח כל מיני מכשולים, ואעפי״כ השגתי את חפצי. על הקשיים האלה כבר התגברנו, ולפיכך נשתכחו. הם נראו גדולים ביום 27 ביוני.

ברגע אחד דרש בנטויץ', מי שמטעמים בלתי מובנים שם כמה מעצורים, את הסכמת כל המנהלים שבחו׳׳ל לשינוי־הצעה, שבו תלה את ההקצבה. על־ידי־כך ביקש לדחות את הדבר, ובינתים הייתי אני אנוס לנסוע מכאן. אני התגברתי על כך ע״י מברקים ארוכים, שעלו ל־17£, ולמחרת היו כאן כל ההסכמות להקצבה. 57,000£ נפרעו במזומנים בלונדון על יותר מ־250,000 מניות (המינימום), אבל רק 228,000 מניות היו רשומות. אני דרשתי במשרד פעולה מזורזת ביותר. ביום 29 לפני הצהרים, ניגשנו להקצבה ב־240,000 מניות רשומות. בינתים נחתמו עד השעה החמישית בערב המניות החסרות, ועוד באותו ערב ביקשתי לאשר את העובדה הזאת ע״י רואה־החשבון המוסמך ג׳קסון. ההקצבה יצאה לפועל על יסוד הוכחתנו המעשית, שנחתמו לפחות 250,000 מניות. נתבטלה מראש כל אפשרות של לעז שיכולנו להעלות על הדעת.

***

[1] Bad Nauheim – עיירת נופש ומרפא במדינת הסה בגרמניה.

להשאיר תגובה

