הפתעתי גדלה בהחל הקרניחד לדבר בקול-אנוש נעים לאמור: ״אני הקרניחד האגדי!

19 באוקטובר, אחרי הצהרים, שעה 3

בספינה ״אימפרטור ניקולאי II״ בים השיש.

רק עתה יכול אני לרשום את מאורעות יום אתמול. אל נכון כבר הלכו כמה פרטים לאיבוד. השיחה עם הקיסר, שהוכנה ימים רבים, מצאתני בכלי זאת מרוגז מעט. דא והא נחרתו במוחי יותר מעיקר הדבר. הרי זה כמו בשעת צילום. שיד הצלם רועדת בו. סופה של התמונה להיות מטושטשת מעט. ביחוד מהלך השיחה לא נשמר בדיוק בזכרוני. על כל פנים, הקיסר עשה עלי רושם גדול ועז. ניסיתי למצוא לרושם זה משל, ורק את זה מצאתי: היתה לי הרגשה כאילו באתי אל יער־הפלאות, שבו ישכון הקַרְנִיחָד האגדי[1]. פתאום עמד לפני יצור־יער נהדר וקרן־חזות במצחו. אבל מראהו לא הפתיעני כעצם העובדה שחי הנהו. את הדמות שיויתי עוד קודם לנגד עיני, אך לא את נשימתו וחיותו של היצור הזה. והפתעתי גדלה בהחל הקרניחד לדבר בקול-אנוש נעים לאמור: ״אני הקרניחד האגדי!״.

***

[1] הקַרְנִיחָד האגדי – מן הסתם הכוונה היא לחדקרן.

מחשבה אחת על “הפתעתי גדלה בהחל הקרניחד לדבר בקול-אנוש נעים לאמור: ״אני הקרניחד האגדי!

  1. פינגבק: הוא נכנס עד מהרה בשיחה והסביר לי, למה התנועה הציונית מתקבלת על דעתו | הרצל לדור

להשאיר תגובה

