הייתי חולם צעיר ומחוסר־תוכן, שראה רק את צורת הדברים. היום מדברת הארץ אלי בלשון אחרת.

האג, 30 בספטמבר

שוב עברתי בנוף הריחני של הולנד. אבל לא כלפנים. ב־1885 הייתי חולם צעיר ומחוסר־תוכן, שראה רק את צורת הדברים.

היום מדברת הארץ אלי בלשון אחרת.

אני רואה עיר עולה פתאום מן המישור, בלי הר, נהר או ים. אפשר לומר, בלי גורם. זוהי האג.

אות ומופת כי הרצון מרומם את הערים. אם אני מורה באצבע על נקודה ואומר: קומי והיי לעיר— וַתקם.

כל הולנד אינה אלא הוכחה למה שאפשר לו לאדם להוציא מן האדמה הקשה ביותר.

כשאדם צעיר והוא נוח להתאהב, הריהו רואה מתחת לכל כובע של אשה את אהובתו.

וכך הכל מעורר אותי ומזכירני את הרעיון שלי.

להשאיר תגובה

