אל העמים יש לדבר בשפת־ילדים: בית, דגל, שיר הם אמצעי־ביטוי

10 ביולי

יש התנגדות מסוימת לבית הקונגרס בבזל, שאני רוצה כי מרמורק יכין תכנית להקמתו.

אני מקוה להתגבר על ההתנגדות. בית־היהודים בבזל יהיה חטיבה מיוחדת בשויצריה, וראשית כל סמל לישראל. אל העמים יש לדבר בשפת־ילדים: בית, דגל, שיר הם אמצעי־ביטוי.

אף מרמורק, אשר נטעתי בלבו את תכנית־הבנין, לא תפס את הענין כראוי והראה לי תכנית שאינה אומרת כלום.

הרי בבית־היהודים בבזל אפשר כפעם הראשונה להשתמש בסגנון יהודי חדש.

אני הגשתי למרמורק הצעה זו בשביל החזית של בית־היהודים:

בית היהודים בבאזל

 

האולם הוא הבית. הכניסה אליו היא דרך [1] Loggia, אך הוא מואר מלמעלה כמו אולם של פרלמנט.

 

האמנות הקרובה עתה ביותר לרוחי היא הארכיטקטורה. לדאבוני, אין אני שולט באמצעי־הביטוי שלה. אילו למדתי דבר־מה, הייתי עכשיו אדריכל.

***

[1] לוג'יה – שדרת עמודים מקורה בחזית הבנין, המשמשת כמבואה.

להשאיר תגובה

