הוא לא יראה בחייו את מלך ארץ-ישראל, גם אני לא. אך את ההתחלה נוכל עוד שנינו לראות בחיינו

17 במרץ

דיברתי היום עם בכר על ציון. הוא אמר בעיפות: [1] Il ne faut jurer de rien.

הלכתי אתו הביתה, סיפרתי לו על המקרים האחרונים. לבסוף אמר: ״אני לא אראה זאת בחיי״.

אמרתי: ״הוא לא יראה בחייו את מלך ארץ-ישראל, גם אני לא. אך את ההתחלה נוכל עוד שנינו לראות בחיינו״.

הוא הוסיף, שהיה רוצה לנסוע אתי פעם אחת לארץ־ישראל (בדומה לבנדיקט).

בשעת הפרידה אמרתי: ״הוא עוד יהיה לאחד מאנשינו. [2] "Vous serez la plus noble de mes conquêtes!".

והוא לחץ את ידי ברגש. רק אחר כך עלה בדעתי כי אמרתי לו דבר מצחיק, בזכרנו את הפתגם: [3] la plus noble conquête de l'homme, c'est le cheval.

אני רואה אפשרות, כי נ. פ. פר. עוד תקבל את רעיוני. הן היום הוצעה לי מאת יועץ־המסחר צוקר נשיאות אגודת־האזרחים היהודית אוניון. סירבתי; אך עצם ההצעה אופינית היא. לפני שנה היו האוניוניסטים לועגים לי ומתנגדים לי.

***

[1] צרפתית – לעולם אל תאמר דבר.

[2] צרפתית – אתה תהיה האצילי מכל כיבושי.

[3] צרפתית – האצילי בכיבושי האדם הוא הסוס.

להשאיר תגובה

