אמרתי: ״הארוחה אצל רוטשילד היא איפוא הפרס הניתן למנצחים, לי זה לא אכפת".

5 ביולי, לונדון

שוב בלונדון. הפעם אויר מצוין, והכל מקסים.

[…]

כל עתוני לונדון כבר התחילו לפני ימים אחדים להשמיע קולם. זינגר אמר אתמול שאבקש אינטרויו מאת לורד רוטשילד. סירבתי באמרי כי הדבר הוא למטה מכבודי. זינגר אמר: "לורד רוטשילד הוא פטרון". סופר אנגלי מגדיר את הפטרון כך: הוא עומד בחוף ורואה איך אתה טובע אגב מאבק עם הגלים. אך אם ניצלת ועלית על היבשה, יטרידך בעזרתו״.

״אם אדוני יצליח בענינם של היהודים, יזמין אותו – יחד עם עוד מפורסמים גדולים – לארוחה״.

אמרתי: ״הארוחה אצל רוטשילד היא איפוא הפרס הניתן למנצחים: [1] Moi, je m'en fous, אם הוא מכיר את הביטוי הזה״.

ובשמעי היום על ראשית התנועה בעתונים שואל אני את עצמי בצחוק, אם כבר די בזה שאוזמן אל רוטשילד.

אחר כך ביקרתי אצל סופרנו Schidrowitz. אם לא אטה את המכובדים באדירי־הממון שלנו להלואה על מגדלי־האור, שהשולטן דורש כעת, אניע את [2] Acheron.

הבטחתי לס… פרוביזיה תמורת התיווך בעניין ההלואה; אך אם גם הוא ירויח בזה, הרי יש צורך להבליט תמיד את האמת שאני איני מרויח כלום בעסקים אלה ואני עושה אותם רק בתורת [3] entrée en matière, כדי לגרום נחת־רוח לשולטן מנקודת־הראות של ענין היהודים.

***

[1] צרפתית – לי לא אכפת.

[2] Acheron  – שְׁאוֹל.

[3] צרפתית – כניסה.

להשאיר תגובה

