עדיין אין אני אומר: נלך – אני רק אומר: הנוער, חזק ואמץ!

21 ביולי

אתמול עוד דיברתי עם נורדאו ועם בֶּר והודעתי להם את תשובתי על טענותיו של רוטשילד: כבר עכשיו הרי הבעיה היא בעית ארגון המונים. אנשינו יהיו מאורגנים כבר בשעת היציאה, ולא רק בשעת הכניסה. שום איש לא יהא רשאי להיכנס בלי תעודות־יציאה.

[…]

לאחר הצהרים דיברתי באולם־האגודה של הסטודנטים היהודים מרוסיה, בשכונת דה גובלין. ב. לזר היה נוכח, וכן שלוש סטודנטיות מרוסיה. האולם היה מלא. נאמתי את נאומי הידוע לי היטב, אבל בלי השראה.

דיברתי בשלות־נפש על יהודי־הממון, שהם שוהים ומתמהמהים, וסיימתי: "עדיין אין אני אומר: נלך – אני רק אומר: הנוער, חזק ואמץ!"

דרשתי מהם להתחיל בארגון הפלוגות.

להשאיר תגובה

