בשביל אנשי בלונדון דרוש לי עד מאד אות־חסד מאת השולטן

28 ביוני

אתמול בבוקר אמרתי לנבלינסקי כמסקנה אחרונה של מעמד הדברים ומתוך אי־רצון ובושה פנימית:

"אם השולטן מסרב לקבלני הרי עליו לתת לי לפחות אות גלוי, שאחרי שמעו את הצעתי ואחרי סרבו לקבל אותה הוא רוצה בכל זאת להישאר עוד [1]en coquetterie אתי. לזה יתאים אורדן גבוה[2]. אך אדוני מתבקש מאד לבלתי חשוב אותי כאיש הרודף אחרי אורדנים. תמיד ביטלתי אותם, וגם עתה אני מבטלם בלבי. אך בשביל אנשי בלונדון דרוש לי עד מאד אות־חסד מאת השולטן".

[…]

הערב אנו נוסעים לסופיה. נסיעה זו עלתה לי כשלושת אלפים פרנק. ההפסד הכספי הולך וגדל.

***

[1] צרפתית (לא מילולי) – ביחס טוב

[2] אורדן – מסדר, כלומר אות כבוד, המציין השתייכות למסדר כבוד.

להשאיר תגובה

