עונש לפקידים: […] העברה למחוזות רחוקים במקצת, עבודה קשה יותר.

מכאן ואילך מובאים קטעי-מחשבות, שהם כולם ענין למדינת היהודים ושאני משתמש בהם בספר-המדינה שלי: ״מדינת-היהודים״.

[…]

9 ביוני

[…]

בראש עתון היהודים:

קובלנות על שימוש-לרעה ושרירות-לב של הפקידים יש להגיש במעטפות עם כתובות ״קובלנה אל המנהל הכללי״.

אני אקבע ועדי-ביקודת נודדים (הבאים גם ללא הודעה מראש) לבירור קובלנות אלה.

עונש לפקידים: פיטורים רק במקרים חמורים ביותר. במקרים קלים העברה למחוזות רחוקים במקצת, עבודה קשה יותר.

אך אם הנענש מתמיד בהנהגה טובה נמחה חטאו המשרדי, כדי שלא יוסיף להפריע עוד לעליה בדרגה.

[…]

לעשות את ראש שיירות-הנוער (ע״פ הדוגמה של הדומיניקנים מן Arcueil) אחראי למשמעת מוסרית, רצינות ולימודי הצעירים. אין אלו מסעים לשם עונג כי אם לשם לימוד ועבודה, בית־ספר נודד [1] עם שיעורים והרצאות מדי יום ביומו, לימוד בוטני בכל רחבי העולם. אני אדרוש כפעם בפעם דו״חות מיוחדים בענין זה. חשוב מאד. –

***

[1] ברומן תל-אביב מתאר הרצל בית-ספר כזה. בתחנת הרכבת בקונייטרה שבגולן פוגשים הגיבורים בקבוצת נערים כזו היוצרת למסע לימודים. לפי התיאור, החברה החדשה שולחת קבוצות של תלמידים מצטיינים לתקופות של ששה חודשים בארצות אחרות, שם הם משתכנים בבתי ספר שהקימה החברה בקרבה לערי הבירה השונות, ממשיכים את לימודיהם ולומדים גם על הארץ בה הם נמצאים ולשונה. לפי הרצל, המסעות האלה מיועדים לתלמידים בלבד, אך לא לתלמידות.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s